Ознаке

, , , , , , , , ,


20151109_083428-1

Idealna škola u kojoj nema đaka koji koriste drogu ne postoji – kaže Aleksandar Ramah, specijalista psihijatrije.

Setove za detekciju droge prošle nedelje dobile su sve osnovne škole na Voždovcu. Ramah naglašava da je takva veća kontrola nad korišćenjem opijata potrebna svim školama. Kako kaže, mladi u svetu droge uzmu već krajem osvne i početkom srednje škole. Đaci najviše korist marihuanu, sedative, razređivače i lepak, ali i kokain i heroin. Problem je št je do droge u Beogradu lako doći.

Poslednjih 15 godina sve je više klupskih droga (eksazija), a ni kokain više nije privilegija bogaih.

Milovan R. (18) kaže da je drogu probao u osmom razredu.

Blejao sam u školskom dvorištu svako veče, a tu su se okupljali i bivši učenici i često su pušili marihuanu. Zanmalo me je kakav je trip kaže on. Ubrzo je marihuanu počeo da kupuje i sam. Kako kaže 1000 dinara je dovoljno za kesicu.

To mi je bi način da iskuliram. Prestao sam jada su me roditelji provalili-kaže Milovan

Većina direktora škola tvrdi da droge neđu njihovim učenicima nema. Odgovornost svaljjuju na „đake iz druge škole“ „starije vandale“…

Ljubica Jelenković psiholog Zemunske gimnazije, pak kaže da ni jedna škola „nije oslobođena ovog problema“

Krizan je drugi i teći razred srednje škole kad počinju proslave 18.rodjendana-priča ona.

Lambe Đorelijevski, šef Odelhnja za suzbijanje narkomanije MUP Srbije, ističe da su veći problemi kladionice, kafići kao i noćni klubovi u kojima su naloletnicima lako dostupni i droga i alkohol.

 

Činjenica je da čista strejt škola ne postoji. Što je škola slabijeg ranga, veća je zastupljenost marihuane, početničke droge, i alkohola-objašnjava Đorelijevski

Kako kaže deca u svet droge uđu zbog loše materijalne situacije. Što je dete slabija ličost, pre će probati drogu.

Izvor:blic

