Ознаке

, , , , , , , , ,


Autor: dr sci med Saša Milićević

Dr sci med Saša Milićević

Dr sci med Saša Milićević

Da li kupati decu sa varičelom?

To je veoma često i važno pitanje koje mi roditelji postavljaju. Ranije se smatralo da dete sa varičelom nipošto ne treba kupati, ni tuširati. Lekari su savetovali da se samo pregibi i genitalni predeo obrišu vlažnom maramicom ili pelenom natopljenom toplom vodom.

Poslednjih godina lekari smatraju da se deca slobodno kupaju, bez obzira u kom stadiumu bolesti se nalaze čak se savetuje i blago trljanje kože koja je zahvaćena promenama.

Moj otac, koji je bio pedijatar Prof dr Janko Milićević, je zastupao mišljenje da je bolje odložiti kupanje deteta jer će se na taj način vazikule brže transformisati u krastice.

Kao što sam usvojio i sve ostalo znanje svoga oca, tako sam prihvatio i ovaj stav. Svakako da se detetu mogu zaprati genitalni predeo i guza da se ne bi stvorio ojed naročito leti. Promene treba talkirati ili stavljati na njih specijalnu penu za ovčje boginje.

Čak i ako mi zamere mnoge kolege ja svoj stav neću menjati i ako nećete pogrešiti ako prihvatite bilo koji od ova dva saveta.

